20 Songs for Pele (XVIII)

18„Nie postrzegam Boys for Pele jako albumu abstrakcyjnego. Under the Pink był chyba abstrakcyjny i taki miał być. Ten przypomina bardziej bycie w związku, w którym pewne sprawy są ukryte, ale stanowią podłoże rozmów. Wypytujesz go – być może przy kieliszku czerwonego wina i kominku – mimo wszystko chcąc zdobyć informacje. Czujesz też wiele rzeczy jednocześnie” („Spin” – marzec 1996).

Putting the Damage On

„Tę [piosenkę] zaczęłam pisać w Australii pod koniec trasy. Nie mogłam jej jednak skończyć. To jedna z tych, która po prostu się pojawia, ale potem trzeba codziennie poznawać ją “lepiej. Nachodziła i odwiedzała mnie dzień w dzień, ale czasem bez muzyki. Mogłam za to przejść się z nią na spacer, posiedzieć, obejrzeć film, a ona zmuszała mnie do postrzegania rzeczy z innej perspektywy. I w końcu rozumiałam: „Boże mój, mogę to wszystko spisać, jeśli tylko zacznę patrzeć na niego jak na kogoś pięknego; kiedy zdam sobie sprawę, że on wciąż jest piękny, nieważne, co się robi”. To zaś może powiedzieć wiele o mnie lub wiele o nim” („Just Passin’ Through” – 12 lutego 1996)”.

Odpowiedz

