20 Songs for Pele (XVI)

16„To stąd właśnie wzięła się lwia część Boys for Pele. Nie chodzi o spychanie chłopaków z krawędzi wulkanu czy pieczenie ich na ogniu obok kiełbasek; choć przez pięć sekund mogło mi to przyjść na myśl, bo nie chciałam po prostu dostrzec daru. Zdaje mi się, że te związki to wielkie prezenty… To jakby współpraca z energią Pele, tą energią niszczenia i tworzenia, starając się odnaleźć równowagę: zawsze stawałam się albo tą milusińską, słodziuchną jak cukiereczek gołąbką, albo wariatką” („Spin” – marzec 1996).

Doughnut Song

„“Doughnut… Ów ból wiele dla mnie znaczy… Najważniejszą bodaj linijką na całej płycie było dla mnie: „zeszłej nocy powiedziałeś mi, że teraz jesteś słońcem z własnym wiernym satelitą; cieszę się z tobą, pewna, że cię nienawidzę; o dwóch synów za dużo, zbyt wiele zdolnych płomieni”. Jest tu odniesienie do Kaina i Abla – myśl, że nie można mieć dwu pełnych bytów razem. A ja nie potrafiłam tak żyć i przytłaczało mnie to, że ani kobieta, ani mężczyzna nie wspierali się się w związku, by stworzyć całość; kiedy nie jestem szczęśliwa, kiedy oddalasz się, jak tylko możesz najdalej. Nie mogę ani się na to zgodzić, ani pozostawać z dala od ciebie, bo tak naprawdę boję się, że przestaniesz mnie potrzebować” („B-Side” – maj / czerwiec 1996)”.

Odpowiedz

