20 Songs for Pele (XIII)

13„Nigdy wcześniej nie czułam [takiej rozpaczy w żadnym związku]. Dochodzi się do miejsca, kiedy nie można już dłużej ciągnąć gry. Chyba na pewnym poziomie dojrzałam jako osoba. Do tamtego czasu potrafiłam działać tylko w taki sposób. Bywałam kompletnie zakochana, ale jednocześnie traciłam odrębność – zlewałam się z tą drugą osobą. Marianne Williamson mawia ‚Kochaj i nie martw się’, a ja powiedziałabym raczej ‚Daj mi mapę miłości i nie martw się’. Dla mnie to tylko pusta retoryka. Pragnęłam narzędzi, wiedząc jedynie, że potrzebuję krwi, krwi chłopaka. Musiałam karmić” („New York Post” – 12 stycznia 1996)

Talula

Talula ma 2 główne tematy: władzę i wartość. Ci u władzy mogą wymagać, byśmy zgadzali się z nimi, zastraszając nas jakimś rodzajem straty. Tu, w Talula, moja bohaterka jest oddzielona od pierwotnego głosu, od rodowodu, który symbolizuje klawesyn. Jeśli nie zgadzamy się i nie podążamy za tymi u władzy, nasze wewnętrzne dziecko się raduje. Strata jest przerażająca, ale straszniejsze jest poczucie pustki po stracie. Podobnie wolałabym kochać i stracić niż nigdy nie kochać” („Tori Stories Book” – 1998)”.

Odpowiedz

