20 Songs for Pele (X)

10„Stworzyłam tę płytę, bo starałam się w jakikolwiek sposób wypełnić pustkę. Nic nie pomagało: faceci, jedzenie, wspaniały Chardonnay, buty; nie miałam kotwicy, której mogłabym się chwycić – stare metody przestały działać. Zdałam sobie sprawę, że stłamsiłam w sobie wiele cech, które mężczyźni mogliby pokochać i zrozumieć. Nie chciałam już zgrywać uwodzicielki albo wydry. Na tym albumie wcieliłam się we wszystkie te role, aż w końcu dostałam się do własnego serca. By odnaleźć swój ogień jako mężczyzna czy kobieta trzeba wziąć pochodnię i wejść w ciemność” („Diva” – luty / marzec 1996).

Hey Jupiter

„““Hey Jupiter wiele mnie kosztował. Próbowałam się dodzwonić 13 razy z każdego zakątka świata. Miałam właśnie lecieć z Phoenix na koncert w Las Vegas i zadzwoniłam do niego ponownie, ale nie odebrał. I w tamtym momencie, kiedy nie pomogło zachowywanie się jak bezczelny rudzielec, proszenie i grożenie, leżałam sama, czując się niesłuchanie słabo. Zrozumiałam, że liczba wyprzedanych koncertów nie ma znaczenia nieważne, że każdy koncert w USA jest wyprzedany, bo żyję tylko wówczas, kiedy jestem na scenie z fortepianem. Inaczej jestem tylko tą skorupą. Kiedy więc napisałam Hey Jupiter, pomyślałam sobie, jak mogliśmy stać się tak bezlitośni. Kiedy zaczynaliśmy, było przecież tyle miłości, prawdziwej troski. A teraz siedzę tu, nienawidząc kogoś, w kim byłam po uszy zakochana. Łapałam samolot, by spotkać się chociaż na cztery godziny, a potem leciałam z powrotem, żeby zagrać kolejny koncert” („Time Out” – 20 grudnia 1995)”.

Odpowiedz

