20 Songs for Pele (IX)

09„Rozmawiałam o tym z wieloma kobietami i te, które słyszały już piosenki, widziały w nich odkrywanie kobiecej części gry w związku, w tej atmosferze wściekłości, wrażliwości i gniewu. Te, które stają się świadome własnej siły, czuły podobnie, rozumiały tę osobę. Wydaje mi się jednak, że mężczyźni nie zdają sobie sprawy z tego, jak bardzo kobiety oczekują ich wsparcia, akceptacji, ale także pasji i współczującej miłości. Faceci nie wiedzą chyba nawet, co się dzieje po drugiej stronie słuchawki, kiedy się rozłączają. Wtedy, gdy robi się coraz bardziej niezręcznie, ale kiedy też przychodzi czas na porozumienie. Po prostu czasami tak trudno dostać się do ich serc, otworzyć ich. Może wówczas przestawali mi ufać. Nie wiem, czy byłam wtedy szczególnie godna zaufania. Trudno być w związku, kiedy potrzebujesz czegoś od drugiej osoby. Zupełnie inaczej jest, gdy chcesz się dzielić. Nie dostrzegałam tego w trakcie, aż wszystko zaczęło się rozpadać i w końcu w ogóle przestało istnieć” („Making Music” – styczeń 1996).

Muhammad My Friend

„“Siedziałam i przyszło mi to na myśl: „No dobrze, znam to wszystko na wylot i chwytam kochanie bliźniego jak siebie samego, to wspaniałe, ale skąd wziął się ten strach przed pierwotnym tańcem, przed pojęciem kobiety, jej zmysłowości, jej integralności w każdym aspekcie osobowości?” Czytałam trochę mitologii o Izydzie itp. i powiedziałam: „OK, gdzie to wszystko zaszło? Gdzie równowaga? Gdzie kobiecy aspekt Boga?” Oddzielanie kobiecości zaczęło mnie naprawdę interesować. O tym opowiada Muhammad My Friend – o znalezieniu kobiecej części Boga, która została obrzezana” („The Shepherd Express” – 6 czerwca 1996)”.

Odpowiedz

