20 Songs for Pele (VIII)

08

„Córka pastora musiała wrócić do kościoła, gdzie to wszystko się zaczęło. Z powrotem w miejscu, gdzie niejako odłożyłam swoją kobiecość. [Niektórym mieszkańcom hrabstwa Wicklow] to się podobało. Dobrze się bawili. Zawsze jednak pojawią się i tacy, którzy ze wszystkiego robią problem. Większość uważała, że to kapitalne, co robiłam, odnosili się do mnie z szacunkiem. Moje intencje były przecież dobre. Inni sąsiedzi nie potrafili pogodzić się z moimi tekstami. Nic nie mogłam na to poradzić. Te piosenki, moje doświadczenia, musiały wyjść. I to się cały czas dzieje i nigdy się nie zmieni. Wciąż poszukuję prawdy” („Veronica” – 17 lutego 1996).

Caught a Lite Sneeze

„To niewątpliwie gorsza strona. Nie ona koniec końców wygrała. Ukazuję w tej piosence stronę, która przegrała. Często widać to na płycie. Sneeze jest taka właśnie, bo ma tak jakby malarię. To jedna z tych rzeczy, o której wiesz, że ci nie służą. Wiesz, że wszystko, co powie którykolwiek z twoich przyjaciół, nie ma sensu. „Nie rób tego, Tori. Zwariowałaś. Nie rób tego. Dlaczego to robisz?” Patrzysz na nich wtedy, odpowiadając: „Dobrze przecież wiem, co robię. Nie martwcie. Wszystko jest w porządku” („WXRT” – 1 lutego 1996)”.

2 thoughts on “20 Songs for Pele (VIII)

  1. Świetna robota te tłumaczenia! Dzięki nim jeszcze lepiej mogę zrozumieć te piosenki i lepiej docenić! Dziękuję!

Odpowiedz

