20 Songs for Pele (VII)

07„Chciałam, żeby ten album był różnorodny, więc zagrało na nim ponad 75 muzyków, począwszy od londyńskiej Sinfonii, poprzez karaibskich perkusistów i chóru gospel, a na różnych zespołach dętych z Luizjany skończywszy… Starałam się to wszystko poskładać. Praca z nimi opierała się na instynktownym usiłowaniu pokazania im dźwięków, smaków i zapachów, żeby poznali głównych bohaterów. Byłam ich tłumaczem. Niejako zapoznawałam ich z moim ukochanym; co jest na dnie jego szuflady w małym pudełeczku albo w kosmetyczce, albo jakie nosi perfumy. Wiecie, o co chodzi!” („What” – luty 1996).

Marianne

Marianne opiera si“ę na historii mojej koleżanki ze szkoły. To znaczy, właściwie to jest o wielu osobach, ale istniała taka Maryanne, którą znałam i która podobno się zabiła. A chodzi o to, że gdy Maryanne spojrzała ci w oczy, poznawałeś siebie lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Tak na ciebie patrzyła. Nigdy w życiu nie słyszałam, żeby mówiła coś złośliwego. Była na serio najfajniejszą dziewczyną. Ale nigdy tego nie okazywała, więc gdy odeszła, razem z nią zniknęło coś, co odbijało najlepszą cząstkę ciebie. To właśnie opłakiwałam po jej śmierci, bo nikt nie był w stanie odnaleźć dobra w sobie jeszcze długo po jej odejściu” („WNEW” – 5 lutego 1996)”.

Odpowiedz

