20 Songs for Pele (VI)

06„Byłam na Hawajach podczas trasy promującej Under the Pink, kiedy kompletnie popsuło się moje życie osobiste. Uciekłam tam po rozstaniu. Czułam tę siłę ognia pochodzącego z wulkanu. Zawsze chciałam ją zdobyć dzięki mężczyznom z mojego życia. Dzięki mężczyznom, sławie czy czymś jeszcze. Ale często właśnie dzięki nim. Mam swoje małe kły, które czasem chciały chłopięcej krwi. Kiedy więc dowiedziałam się więcej o Pele, pomyślałam: ‚Jeśli jestem w stanie poczuć jedną milionową tej siły bez ingerencji z zewnątrz, to tego właśnie chcę’. Właściwie więc mężczyźni przywiedli mnie do wulkanu poprzez to, czego w niektórych przypadkach nie udało im się dokonać” („WNEW, New York” – 5 lutego 1996).

Mr Zebra

„Teksty to dla mnie odniesienia, więc Pan Zebra może dla ciebie być, kim tylko chcesz. Oczywiście czasem słowa są jaśniejsze, jak strychnine [pol. strychnina], która czasem jest moją koleżanką. Wtedy wyczuwasz, jaka jest dana postać. Jestem pewna, że znasz kobietę, która jest taką Ratitouille Strychnine i w zasadzie kochasz ją. Jednak w twojej głowie pojawiają się inne twarze niż w mojej, kiedy o śpiewam o tej słodziutkiej buźce, która w kuchni zatruwa babeczki. Ją też kochamy. To było ważne podczas pracy nad tą płytą. To właśnie są ukryte strony kobiecości, te pełne podłości, ale dlaczego takie są? O tym właśnie opowiada ta historia, o niepoznanych przyczynach, o tym, że aby ich posłuchać i dotrzeć do sedna, muszę się przemóc. Oto rdzeń tej płyty”” („World Café” – 1 marca 1996).

Odpowiedz

