20 Songs for Pele (V)

05„Tytuł ma sens na kilku poziomach. Nie sądzisz, że to fajne podsumowanie zjawiska ‚mężczyzny’? Boys for Pele może po prostu oznaczać wielbienie bohaterów. Chłopcy chcący wypaść jak najlepiej podczas meczu, by zaimponować futbolowemu idolowi – legendarnemu Pele, ale to także metafora pójścia na wojnę. Boys for Pele wówczas odnosi się do patriotyzmu: mężczyźni, którzy idą na wojnę pod dowództwem swego bohatera. To normalne, że mężczyźni zawsze podziwiają innych mężczyzn. Dziewczyny z kolei też wielbią głównie mężczyzn… Coś tu jest nie tak” („Humo” – 1996).

Professional Widow

„“To moja ‚Lady Makbet’ – ta część mnie pragnęła władzy, jednakże władzy w świecie mężczyzn. Chciałam być Indiana Jonesem, a nie jego dziewczyną. Kiedy jednak zaczęłam tak postępować, odrzuciłam wielu mężczyzn. Widow wyraża mój głód tej energii, którą wyczuwałam u niektórych facetów w moim życiu – możność bycia królem. Nie wystarczało mi bycie muzą, bo byłam siłą twórczą. Byłam w związkach z różnymi mężczyznami; jedni mogli to uznać, ale wówczas nie uznawali mojej kobiecość, a jeśli odpowiadała im kobiecość, nie mogli znieść siły twórczej” („Making Music” – styczeń 1996)”.

Odpowiedz

