20 Songs for Pele (IV)

04„Piosenki te mówią o zdaniu sobie sprawy, że ty i twój partner mówicie różnymi językami. Mówią o zorientowaniu się, że czuć jakąś gorycz nawet pośród za słodycz, którą dajesz. Mówią o rzeczach ukrytych w sercu kobiety, które można wyrazić lub pozostawić w ukryciu. Mówią o zrywaniu z patriarchatem w związku i o sytuacji, kiedy władzę przejmują kobiety” („On the Street” – 29 stycznia 1996).

Father Lucifer

„“Father Lucifer tak naprawdę opowiada o herbatce z Lucyferem, którą musiałam odbyć. Kiedy jednak mówię ‚Lucyfer’, mam na myśli uczucia, które przed sobą ukrywamy, a nie o czymś pokręconym i złym jak podczas inkwizycji, w której używa się chrześcijaństwa jako pretekstu do przemocy i tortur – to jest satanizm. Musiałam wejść w ten album, starając się odnaleźć fragmenty siebie, którym nie pozwoliłam się wykrzyczeć, wytańczyć i wypłakać. Wybrałam się w odwiedzimy do Lucyfera, by zdobyć talizman, czyli mój magiczny kluczyk otwierający miejsca, do których nie chciałam się wybrać. To małe tango, taniec z Lucyferem. Myśl, że ciemność nie jest straszna, jeśli idzie się tam, rozumiejąc, że jest w niej czystość. W ciemności jest też wiele zniekształceń. Trzeba wybrać, dokąd się idzie, a ja chciałam dotrzeć do prawdy, a nie do dramatu i pozostawania poza prawdą” („Modern Rock Live” – 5 lutego 1996)”.

Odpowiedz

