20 Songs for Pele (III)

03„Rozpadł się mój trwający przez ponad siedem lat związek. Tak się zaczęło. Miałam potem kilka przygód z mężczyznami, ale dostałam się z deszczu pod rynnę. Nie był to piękny czas. Sława, pieniądze i faceci w garderobie; to wszystko nie wystarczyło do wypełnienia wewnętrznej pustki. Nachodzili mnie mężczyźni posiadający ogień, pasję, czego zdawało mi się brakować. Ja zaś miałam coś, czego oni chcieli – kreatywność, siłę tworzenia. Napędzał mnie silnik. Musiałam się zorientować, że muszę stworzyć jakąś przestrzeń w sobie, gdzie mogłabym nie tylko rozpalić swój ogień, ale także dać mu płonąć bez konieczności otrzymania aprobaty od mężczyzn pojawiających się w moim życiu” („Humo” – 1996).

Blood Roses

„Nie mogliśmy przejść do Blood Roses, która powinna się znaleźć na początku, bo ona jest na podłodze, na kolanach; oddała wszystko za akceptację. Wydaliła wszystko, tak że jest w smrodzie i mówi: „Jak mogłam dać się tak poniżyć, jak mogłam się tak upokorzyć, pozwalając, by pewne rzeczy miały miejsce? Musieliśmy się do niej przedostać, musieliśmy tam dotrzeć. I bardzo istotne jest, że to Beauty Queen Horses nas nam zabrały” („World Café” – 1 marca 1996)”.

Odpowiedz

