O utworze „Oysters”

„Utwór rozwijał się przez pewien czas, pewnie dlatego że musiałam z nim trochę pojeździć po świecie. Zajęłam się nim na nowo w Irlandii kilka lat temu, nieco przed rozpoczęciem pracy nad albumem Night of Hunters (2011). Na początku był nieco inny, miał inny charakter, inny język, który odcisnął się na melodii. Niektóre elementy pierwotnej wersji zostały zachowane, ale piosenka musiała dojrzeć. Zdaje się, że na początku pominęłam smutek, melancholię. Słyszałam opowieści kobiet o braku spełnienia i poczuciu uwięzienia. Musiały wydostać się na zewnątrz i spotkać z naturą. Wyjaśniały mi to na różne sposoby, a szczególnie jedna z nich – Brytyjka, naprawdę doświadczona przez życie. Pracowała w kulisach Hollywood i dużo podróżowała po świecie. Spotkałam ją w Irlandii. Chciała otworzyć sklep wędkarski gdzieś na końcu świata. Zaczęłam myśleć o odkrywaniu ostryg w piasku, ale też o pracy rdzennych Amerykanów – rąbaniu drzewa, noszeniu wody, współpracowaniu z ziemią. Wtedy wychodzi się na zewnątrz swych kłopotów. Niektórzy zajmują się ogrodnictwem, by pobrudzić trochę ręce. Sadzić, przestając myśleć i przeżywać coś wciąż na nowo. Nie potrafią tego przerwać, więc wracają do tych samych, starych nawyków. Skupiłam się na ostrygach w piasku i zaczęła wybrzmiewać w nich muzyka – słychać ją w fortepianie. Kiedy tylko ją usłyszałam, piosenka poskładała się.”

4 thoughts on “O utworze „Oysters”

  1. Mój ulubiony i według mnie najlepszy utwór z nowego albumu.
    Moim zdaniem ma coś z klimatu z piosenek z albumów „Under The Pink” i „Boys For Pele”.
    Ale nie pojmuję tej metafory z ostrygami :P

Odpowiedz

