O utworze „Unrepentant Geraldines”

„Znowu pojawia się Irlandia. Pociąga mnie ten kraj. Nie muszę nawet tam być fizycznie. Mogę być w trasie, a ta mitologia mnie przyzywa. Widać to też w utworze ‘Wedding Day’. Utwór ‘Unrepentant Geraldines’ zaczęłam pisać właśnie w Irlandii, a potem zmieniałam go. Zdałam sobie bowiem sprawę, że Geraldine to nie jedna osoba. Może nią być każda kobieta, która w pewnym momencie musi bronić swoich poglądów. Myślałam o historii mojej teściowej i jej starszej siostry. Teraz nastolatki mają znacznie lżej, ale one same twierdzą, że wcale tak nie jest. Tash jednak mogła na własne uszy przekonać się, że te kobiety z naszej rodziny nie miały takich możliwości jak ona, bo zostały im one odebrane. Jej ciotka konstruowała radia i samoloty w czasie wojny. Latała nimi, nie będąc żoną czy matką. A wiadomo, że dokoła byli żołnierze… Kiedy skończyła się wojna, zaczęto osądzanie kobiet i musiały wrócić do kuchni. Nie była to jednak kuchnia z własnego programu telewizyjnego… To było pozbawianie wolności. To była ich praca. Kobiety musiały zacząć przepraszać za to, co robiły w czasie wojny, z kim się zadawały, z kim miały dzieci. Te dzieci były uznawane, jedynie by uniknąć wstydu. Tash słyszała te opowieści o zupełnie innym świecie od babci i ciotki, które wciąż żyją. A ja zaczęłam myśleć o braku skruchy. W wieku 50 lat możesz mieć wyrzuty co do tego, jak postępowałaś, ale jest czas, kiedy, jako artystka, musisz opowiedzieć się decydowanie i bez wymówek – nie mieć skruchy i nie przepraszać za swoje dzieła.”

5 thoughts on “O utworze „Unrepentant Geraldines”

  1. Bardzo ciekawe są te historie powstania poszczególnych utworów.
    Fajnie by było gdyby na stronie powstało coś takiego dotyczącego wszystkich albumów ;)

    • Też jestem za! :) Już trochę tekstów mam gotowych, ale niech minie gorący czas koncertowy i przyjdzie tzw. posucha. Jeśli chodzi o ciekawe informacje Radku to nie krępuj się i ślij :)

Odpowiedz

