Wywiad z Piotrem Kaczkowskim, cz. 2… i wywiad w ZET Chilli

trojkaWe wczorajszym Minimaksie, pan Piotr Kaczkowski zaprezentował drugą część wywiadu z Tori. O czym rozmawiali? Zerknijcie poniżej!

Tori udzieliła także wywiadu w Radiu Chilli Zet, który wyemitowany zostanie jutro między 9 a 13. Jego zapowiedź TU.

Tori raz jeszcze potwierdziła, że ma wyjątkowy wyjątkowy stosunek do Polski. Szczególnie po rozmowie z Muzami, którą tu odbyła w 2009 roku. Wówczas czuła się sucha, a Muzy potrząsnęły nią i kazały nie narzekać. Na ich interwencję nie musiała czekać długo – zalały ją inspiracjami. Z jednej strony pojawił się niemiecki muykolog Alexander Buhr, który przez rok edukował ją w kwestii klasycznych kompozycji, przygotowując ją do nagrania płyty Night of Hunters z polskim kwartetem Apollon Musagète. Podczas tego ekspresowego kursu Tori musiała co chwilę cofać się w czasie, by zrozumieć strukturę, jakiej kompozytorzy używali np. w XV czy XVI w. Drugim bodźcem była praca na musicalem The Light Princess, tym razem z australijsko-brytyjskim autorem Samuelem Adamsonem. Ten z kolei kazał jej oglądać spektakle muzyczne. Ogranicony wpływ miała na nią muzyka popowa,  wjątkiem dźwięków dobiegających z pokoju jej córki Tash, która, ucząc się gry na gitarze i fortepianie, razem z ojcem była na etapie poznawania muzyki przełomu la 60. i 70. (Stevie Ray Vaughan, Queen, Beatles, David Bowie, Billy Joel, Elton John, Joni Mitchell, Fleetwood Mac).
Tori opowiedziała również w szczegółach pracę na utworem „Selkie”. Pan Kaczkowski nawiązał tu do warszawskiej Syrenki, a artystka wyraziła swoją opinię na temat odróżniania faktów od mitów, i jak wiele danych na temat straciliśmy razem z księgozbiorem z Aleksandrii. Utwór „Selkie” powstał dzięki pewnej książce o wodnych stworach, którą Tori odnalazła po latach w swoim domu na Florydzie i przeczytała ponownie. Pewnego dnia, kiedy czekała na swojego menedżera Johna Witherspoona, który był na zakupach przed Świętem Dziękczynienia, Muzy wzięły ją w posiadanie i zaczęła „obierać cebulę”, by dostać się do wnętrza inspiracji. W międzyczasie Witherspoon zgubił drogę powrotną, dając artystce czas na dokończenie dzieła; Tori widzi w tm zdarzeniu bezpośrednią pomoc Muz. Jej menedżer jest również, obok męża, opiekunem Tori podczas trasy koncertowej, którą określiła jako pielgrzymkę. W przeciwieństwie do wielu artystów, zawsze wiedziała, że w gruncie rzeczy potrzebuje stabilizacji, którą zapewnia jej długoletni związek  Markiem Hawleyem – jej opoką i kotwicą. Osiągnięcie takie stanu nie jest jednak łatwe, szczególnie z powodu tekstów, które Tori musi pisać, np. do piosenki „Oysters”, która powstawała przez wiele lat.

Odpowiedz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s