10 Years’ Walk, cz. 12 (wampum prayer)

Siódmy szlak rozpoczyna się w Camp Grant z Arizonie, gdzie miała miejsce masakra Apaczów. Następnie Scarlet przemieszcza się przez Nowy Meksyk, Teksas, Kansas, Missouri i Oklahomę, odwiedzając wiele ważnych dla rdzennych Amerykanów miejsc (m.in. Mescalero, Tucumcari, Wichita, Topeka). Podróż kończy się zaraz za Tahlequah (stolicą Państwa Czirokezów).

wampum prayer [tekst]
Trasa: Camp Grant, AZDeming, NMLas Cruces, NMEl Paso, TXMescalero, NMRoswell, NMTucumcari, NMAmarillo, TXLubbock, TXGuthrie, TXShamrock, TXMedicine Park, OK – Oklahoma City, OKWichita, KSTopeka, KSKansas City, MONevada, MOJoplin, MOTahlequah, OKSallisaw, OK;
Gdzie znaleźć: Scarlet’s Walk, Welcome to Sunny Florida, Poznań 2003;
Komentarz:
„Południowy Zachód sprawia, że [Scarlet] zaczyna patrzeć głębiej i słyszy swoich przodków zdecydowanie wyraźniej. Odwiedza miejsce, w którym dawno temu miała miejsce masakra Apaczów, głównie kobiet i dzieci. Zaczyna słyszeć głos starszej kobiety siedzącej przy ognisku. Słyszy go we śnie, z każdym dniem coraz intensywniej. Podąża tym szlakiem, tym głosem, tą opowieścią, którą weryfikuje w źródłach historycznych. Na pewnym poziomie przychodzi jej do głowy aborygeńska idea linii piosenek – tak odległa kultura także posiada koncepcję, że piosenka sama określa dokąd zmierza. Lecz jeśli nie znasz danej piosenki, nie przejdziesz do następnego krajobrazu. Tak działają linie piosenek.”
Źródło: Scarlet Stories (2002)
„Na ‘wampum prayer’, tuż po po odwiedzinach miejsca masakry Apaczów, Scarlet zaczyna słyszeć głos swoich indiańskich przodków. Ma sen. Postanawia podążyć za głosem i modlitwą starszej kobiety, która przetrwała ową masakrę, i której piosenka jest spleciona z ziemią. Widzimy tu niezaprzeczalną paralelę z liniami piosenek w aborygeńskim folklorze w Australii, szczególnie gdy Scarlet, powodowana snem, dociera do państwa Czirokezów – swoich własnych przodków.”
Źródło: Materiały prasowe albumu (2002)
Nawiązania: Wampum (tradycyjne święte koraliki wykonywane z muszli przez rdzennych Indian amerykańskich, przede wszystkim Wampanoagów);
Stroje:
Jako wprowadzenie 2002/2003:

Solo, a capella 2009:

Odpowiedz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s