Gold Dust: utwór po utworze + planowane wydanie remiksów

Tori udzieliła wywiadu witrynie The Line of Best Fit, komentując wszystkie piosenki z płyty Gold Dust. Cenną informacją jest planowane wydanie remiksu „Jackie’s Strength” jeszcze w październiku (być może także innych utworów). Pod Czytaj dalej… co nieco o każdym utworze.

Flavor
– Tori czuje podobieństwo utworu do piosenki „Lust” z płyty To Venus and Back, która ma wiele powiązań z płytą Abnormally Attracted to Sin;
– utwór nie został należycie dopieszczony na oryginalnym wydawnictwie; teraz wziął Tori za rękę i poszli na spacer;
– jest związany ze zbliżającymi się wyborami w USA;
– porusza temat marginalizacji;
Yes, Anastasia
– jest skrócona na Gold Dust, żeby Tori nie ukradła za dużo czasu orkiestrze (cała pierwsza część);
– na żywo aranżacje są nieco inne – gra z orkiestrą narzuca ograniczenia, których nie ma przy grze z zespołem, gdzie można improwizować;
Jackie’s Strength
– utwór został wycofany jako singiel w Europie w 1998, gdyż odbywały się roszady w zarządzie wytwórni Atlantic;
– szykowany jest taneczny remiks utworu z płyty Gold Dust, który powinien ujrzeć światło dzienne jeszcze w październiku!
Cloud on My Tongue
– utwór inspirowany Australią oraz światłem Nowego Meksyku;
– Tori czuła, że utwór został przeoczony, stąd zamieszczenie go na Gold Dust;
Precious Things
– utwór domagał się kompletnej zmiany aranżacji – już kilka miał: zespołową, solo, kwartetową;
– kultowy moment ze słowem „Gurl” będzie nieco inny z orkiestrą
Gold Dust
– utwór traktuje o próbie uniknięcia żalu i wyrzutów sumienia;
Star of Wonder
– nie jest to wbrew pozorom ulubiona piosenka Tori z płyty Midwinter Graces;
– utwór łączy Kościół (temat), Led Zeppelin (poprzez orkiestrację) i nutę Bliskiego Wschodu;
Winter
– nagrywając utwór na Gold Dust Tori nie widziała siebie ze swoim ojcem, ale własną córkę z jej ojcem, kiedy Tash poślizgnęła się na lodzie w Wiedniu;
Flying Dutchman
– Tori wciąż żałuje, że piosenka nie znalazła się na Little Earthquakes – ale teraz jest jej czas;
– opowiada o chłopcach, rysujących komiksy, których rodzice myśleli, że tracą tylko czas;
Programmable Soda
– aranżacja piosenki dostarczyła wszystkim wiele radości;
– brany pod uwagę był także utwór „Mr. Zebra”;
Snow Cherries From France
– piosenka poprosiła o aranżację orkiestralną – wcześniej jako że nie znalazła się na żadnym studyjnym albumie czuła się przeoczona;
– Tori uważa, że dopiero ta wersja utworu jest ostateczna;
Marianne
– piosenka o przedwczesnej śmierci;
– wiele osób przeżyło tego rodzaju tragedie;
Silent All these Years
– piosenka jest dedykowana kobietom, która są ofiarami przemocy w związkach (często sprawiając wrażenie silnych, np. zawodowo);
Girl Disappearing
– piosenka o braku zrozumienia wśród kobiet;
– znalazła się na albumie w ostatniej chwili;
– w pewnym sensie jest to cover piosenki Clyde [alter-ego Tori z American Doll Posse];
Maybe California
– opowiada o myślach samobójczych matek.

2 thoughts on “Gold Dust: utwór po utworze + planowane wydanie remiksów

  1. Ja tam nie żałuje, że „Latającego Holendra” nie ma na LE bo dzieki temu ta płyta jest doskonała. I ma ciekawe bonusy… „Preciuos things” to jeden z tych utworów, których już nie da sie pozostawić w niezmienionej formie jak „Sultans Of Swing” Dire Straits czy „Dazed and Confused” Led Zeppelin. Każde wykonanie zawsze będzie inne. Można tam naprawdę dużo zmienić i…niestety też zepsuć.
    Coś tak czuję, że te remiksy to się tylko w wersji elektroniczej pojawią i nie będzie co postawić na półce do kolekcji. Tak jak „Sin Palabras”. Szkoda dawnych czasów.
    Licząc na improwizacje mam nadzieję na kilka utworów bez orkiestry podczas koncertu. Słuchając sobie nagrań z występów w innych krajach mam wrażenie, że Tori u nas mało improwizuje.

  2. wut? Ostatnie 3 koncerty, miały w Polsce najwięcej improwizacji z całych tras, od fragmentów dla Kaczkowskiego i piekarza Matwieja, po reakcje na publiczność.

    „najwięcej” znaczy zarówno największy czas „minutowy”, procentowy względem koncertu (ktoś to kiedyś wyliczył ;) ), jak i całkowicie subiektywna „moc przekazu” improwizacji.

    BTW, akurat z orkiestrą nie spodziewałbym się wielu improwizacji, z oczywistych przyczyn – nie liczyłbym też na „Piano Bar”, chyba, że będą chcieli dać orkiestrze przerwę (nie wykluczam, ale wątpię).

    /Estel

Odpowiedz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s