All These 20 Years…, cz. 12

Za tydzień (13 stycznia) będziemy świętować dwudziestolecie wydania pierwszej solowej (i bez wątpienia kultowej) płyty Tori Amos pt. „Little Earthquakes”. Z tejże okazji przez ostatnie miesiące poświęciłem trochę miejsca piosenkom z tego albumu. Dziś piosenka tytułowa. Za tydzień na stronie niespodzianka!

Little Earthquakes [tekst]
20 lat temu

„Czasem drga mi powieka. Otaczały mnie myśli, które roztrzaskałam. Wydawało im się, że byłby ze mnie dobry obiad. Mnie się wydawało, że ta piosenka musi mieć trzy łączniki.”
Źródło: „Songbook Little Earthquakes” (1992)

20 lat później

„Problemy z komunikacją z przyjaciółmi i rodziną to coś, czego wszyscy czasem doświadczamy, nie wiedząc, czemu do tego doszło. Nie wiesz skąd to ochłodzenie w grupie osób, to wytykanie palcami. Nie radziłam sobie z tym. I tym razem nie chodziło o moją rodzinę.
W takich chwilach przyjaciele stają się rodziną, i to właśnie z tej grupy musiałam się wycofać, aby raz jeszcze spojrzeć na osoby, które towarzyszyły mi w życiu i które chciałam, żeby się w nim znalazły; na osoby, z którymi mogłabym być w związku, gdzie nie musiałabym dostosować się do oczekiwań drugiej strony. Musiałam więc być z kimś innym, komu ja mogłabym coś dać. To był punkt zwrotny, kiedy zdałam sobie sprawę, jakie życie chcę wieść. To był prawdziwy początek.”
Źródło: „Rolling Stone” (18.12.2009)

One thought on “All These 20 Years…, cz. 12

  1. Wykonanie z Montreux jest moim ulubionym. Nie chodzi tu tylko o stronę wizualną ale o to, że Tori wprowadziła wysoki poziom napięcia jeszcze przed pierwszą nutą. W muzyce najwyższą sztuką jest zagrać ciszą a zdaża się to teraz niewielu…

Odpowiedz

