All These 20 Years…, cz. 7

Już za miesiąc (13 stycznia) będziemy świętować dwudziestolecie wydania pierwszej solowej (i bez wątpienia kultowej) płyty Tori Amos pt. „Little Earthquakes”. Z tejże okazji postanowiłem poświęcić trochę miejsca poszczególnym piosenkom z tego albumu. Pora na utwór „China”.

China [tekst]
20 lat temu

„Kwinty w sekcji basowej reprezentują początek starożytnej ceremonii. Owa ceremonia przeniosła mnie do Chin, do stołu kuchennego, przy którym karmiono wojny. Zawsze wydawało mi się, że Chiny przyjaźnią się z tajemnicami. To była pierwsza piosenka napisana na Little Earthquakes.”
Źródło: „Songbook Little Earthquakes” (1992)

20 lat później

„To piosenka o miłości. Jakaś część mnie zawsze lubiła piosenki chwytające za serce. Zresztą wydaje mi się, że one mają swoje miejsce nie tylko we współczesnej muzyce popularnej, ale także w teatrach muzycznych, kompozycjach Gershwina, u klasyków. Myślę, że „China” powstało dzięki okresowi, kiedy słuchałam Barbry Streisand. Bo kto, jak nie ona, potrafi złamać serce.”
Źródło: „Rolling Stone” (18.12.2009)

Odpowiedz

