All These 20 Years…, cz. 6

Już za miesiąc (13 stycznia) będziemy świętować dwudziestolecie wydania pierwszej solowej (i bez wątpienia kultowej) płyty Tori Amos pt. „Little Earthquakes”. Z tejże okazji postanowiłem poświęcić trochę miejsca poszczególnym piosenkom z tego albumu. Pora na utwór nr 6.

Happy Phantom [tekst]
20 lat temu

„Kiedy piosenki zaczęły się zjawiać, spisałam ich nazwy na oddzielnych kopertach i ułożyłam z nich czarodziejski krąg na środku domu. Siadałam w nim, żeby skupić się na kierunku danej kompozycji. Wszystkie piosenki pomagały w osiągnięciu pełni innym – wtedy akurat zdecydowały, że musimy spędzić trochę czasu ze śmiercią.”
Źródło: „Songbook Little Earthquakes” (1992)

20 lat później

„Pracowałam nad tym utworem z Johnem Philipem Shenale, który był odpowiedzialny za wszystkie aranżacje smyczkowe na albumie “Midwinter Graces” [2009]. Jest to zatem rzadki przykład współpracy, która przetrwała próbę czasu. Poznaliśmy się pracując właśnie nad „Little Earthquakes”. Temat śmierci był szalenie istotny na tym albumie, bo pewna część mnie musiała umrzeć. Mój obraz samej siebie, który z jakiegoś powodu stworzyłam, musiał umrzeć.”
Źródło: „Rolling Stone” (18.12.2009)

Odpowiedz

